Ons Corona beleid

Beste (komende) Zingen in de zonner,

Je wilt mee op zangvakantie en wilt graag weten wat ons reserveringsbeleid is in deze tijden?

Gelukkig kunnen we nu weer reizen, ook buiten Europa! Uiteraard zijn we wel afhankelijk van de situatie en maatregelen in het land van bestemming.

Gelukkig zijn onze accomodaties erg schappelijk en kunnen we bij veel bestemmingen gratis annuleren of omboeken als het echt nodig is. Want zolang we in een groep binnen en buiten kunnen en mogen zingen en de vlucht wordt niet geannuleerd, laten wij in principe de reis doorgaan. Op die manier wordt het boeken hopelijk weer een stukje overzichtelijker.

Informeer bij vragen over dit onderwerp gerust door een mailtje te sturen naar info@zingenindezon.nl of vrijblijvend te bellen naar 06-28765854 (Elly)

Mochten we door Corona ons zangavontuur toch moeten annuleren, proberen we de vakantie te verzetten of uit te wijken naar een andere locatie. Als dat niet lukt, je niet kan op de verzetdatum, of als je een alternatieve locatie niet leuk vindt, storten wij je het volledige bedrag terug. Hoopvoller kunnen we het niet maken:)

QR codes/testen/online formulieren

Op veel bestemmingen hoef je nu geen QR code meer te laten zien of een online formulier in te vullen.  Dit hangt vaak nog samen met de kleurcode van het land. We houden je ruim voor de reis op de hoogte van de inreis regels van het betreffende land.

TIP: Mocht je toch de pech hebben dat je positief test voor vertrek dan kan je niet mee. We raden je aan om je reis en annuleringsverzekering te checken en zo nodig te verhuizen naar een verzekering met een betere dekking zoals bij de ANWB. In geval van corona voor vertrek ben je volkomen verzekerd en krijg je je volledige bedrag terug. Dit is ongeacht code oranje of rood. Mocht je Corona krijgen tijdens je vakantie, dekken ze de extra kosten voor verlenging, evt. medische kosten en het omboeken van je ticket. Daarnaast vergoeden ze je kosten bij bewezen Corona voor vertrek. Je moet de verzekering wel minimaal binnen een week na boeking/aanbetaling hebben afgesloten. NB: verzekeringen kunnen wijzigen. Check dus altijd even de huidige polisvoorwaarden.


Indien de reis door gaat, maar je zelf beslist om de reis te annuleren, kan de betaling niet doorgeschoven worden naar een andere reis.